Lean Canvas
De fundering van het Lean Canvas Een aantal gebeurtenissen hebben geleid tot het Lean Canvas zo als wij dit nu kennen. Zo was er het
De fundering van het Lean Canvas Een aantal gebeurtenissen hebben geleid tot het Lean Canvas zo als wij dit nu kennen. Zo was er het
Als je begint met een nieuw bedrijf dan hoor je steeds meer mensen praten over Lean Startup en het Lean Canvas. Maar, waar staat dat
Als je een bedrijf begint gaan de meeste mensen direct met je praten over een businessmodel, maar businessmodellen zijn vaak dik en veranderen eigenlijk heel
Uitleg Marktvalidatie Marktvalidatie is eigenlijk zorgen dat jij weet dat datgene wat jij op de markt gaat zetten ook echt gaat verkopen. Want laten we
Voor elke ondernemer is het belangrijk om te weten wie zijn doelgroep is. Hier kan je als ondernemer achterkomen door een doelgroep analyse, maar wat is een doelgroep analyse?
Als ondernemer krijg je vaak de vraag wie is jouw doelgroep? Heel vaak gaan mensen daar direct heel ingewikkeld over denken.
Innovatie, vind jij dat ook een soort toverwoord? Dat als mensen zeggen je hebt een innovatief idee, dat je bijna denkt dat het met ruimtevaart te maken moet hebben of hele ingewikkelde dingen
Innoveren is een hot-topic, zeker op het gebied van technologie is er de afgelopen jaren flink geïnnoveerd. Maar, waarom is innovatie belangrijk?
Een doelgroep analyse is een van de belangrijkste tools voor jouw onderneming. Je kunt het inzetten tijdens de ontwikkeling van je (nieuwe) product, maar ook bij de lancering, marketing en besluitvorming binnen je bedrijf.
Misschien wel het meest romantische beeld dat er bestaat over ondernemen, “zomaar” iets bedenken wat een gat in de markt blijkt te zijn. Gelukkig is
Een doelgroep analyse is een onderzoek waarbij je verschillende eigenschappen en kenmerken van je doelgroep onderzoekt.
Door je doelgroep te analyseren kan je meer te weten komen over jouw (potentiële) klanten. Een doelgroep analyse kun je voor verschillende activiteiten gebruiken.
Een MVP is een belangrijk onderdeel van je idee- en productontwikkeling. Maar wat is nou een goed Minimum Viable Product voorbeeld?
Als je idee gevalideerd is kun je beginnen met de uitwerking van je product idee. De uitwerking begint met een MVP (minimum viable product), dit is eigenlijk je eerste prototype.
Dit is een lastige vraag omdat er geen eenduidig antwoord is. Het allerbelangrijkste is dat een idee goed gevalideerd is. Als dit niet het geval is kan je het idee ook niet beoordelen.
Hoe vind je nou dat geweldige productidee? Op internet kun je allerlei lijstjes vinden met nieuwe productideeën, hierdoor lijkt het eigenlijk wel makkelijk, je plukt een idee van het internet en je kunt aan de slag. Niet is natuurlijk minder waar, maar hoe dan wel?
Als je jouw nieuwe product helemaal hebt ontwikkeld dan komt een van de belangrijkste stappen, een nieuw product op de markt brengen
MVP staat voor Minimum Viable Product, je minimaal werkbare product. Dit is eigenlijk het eerste prototype dat zover is ontwikkeld dat andere het kunnen gebruiken.
Een nieuw product ontwikkelen met behulp van een MVP. Praktische handvaten om jouw product ontwikkeling te ondersteunen!
Een initiatief van de BusinessFabriek