Nieuw Product Bedenken

nieuw product bedenken

Ondernemen wordt steeds populairder, we willen allemaal de nieuwe Bill Gates, Mark Zuckerberg of Jeff Bezos worden. Dit blijkt ook uit de cijfers:

In de eerste negen maanden van 2019 hebben maar liefst 161.076 mensen een bedrijf opgericht. Dit is 11% meer dan in dezelfde periode in 2018.

ikgastarten.nl

Ondernemen is dus hip en happening en woorden als innovatief en vernieuwend spelen daarbij een kernrol. Ondertussen begrijpen we allemaal wel dat we iets nieuws moeten bedenken, een nieuw product dat nog niet bestaat, daar kunnen we de wereld mee veroveren! Maar, hoe doe je dat dan? Hoe bedenk je nou een nieuw product?

Eigenlijk gaat het al mis bij het woord “bedenken”, dat insinueert namelijk dat je het beste kan gaan zitten en heel lang nadenken over een nieuw product. Wij geloven dat dat niet de aanpak is. Want wie beoordeeld jouw idee?

Maar, hoe dan wel? Hieronder vind je een stappenplan dat jou op weg helpt naar dat geniale nieuwe product.

1. Bedenk waar jij goed in bent en vooral wat vind je leuk om te doen?

Vaak genoeg zien wij ondernemers die een geniaal idee hebben maar zelf geen affiniteit hebben met de uitwerking of de taken die ze moeten verrichten om tot een succes te komen. Het klinkt wat zweverig, maar blijf dicht bij jezelf!

2. Denk eens na of er dingen zijn die jij mist of die volgens jou beter kunnen

De beste producten zijn de producten die een probleem oplossen. Als een consument een probleem ervaart dan creëert dat behoefte aan een oplossing.

3. Een potentieel probleem gevonden?

Ga in gesprek met andere mensen. Vraag ze naar de situatie waar jouw probleem zich voordoet. Probeer je oplossing achterwegen te laten en laat de andere praten, vraag, luister en vraag door.

4. Wordt je probleem erkent?

Als andere hetzelfde probleem ervaren kan je na gaan denken over een oplossing.

5. Ga weer in gesprek!

Met een aantal potentiële oplossingen op zak ga je opnieuw in gesprek met andere mensen. Vraag ze nu niet alleen naar problemen, maar ook naar hoe ze iets zelf zouden oplossen. Laat jouw oplossing nog even achterwegen!

6. Wordt je potentiële oplossing wel eens genoemd?

Het hoogtepunt van je validatie heb je bereikt als iemand anders jouw oplossing uit zichzelf noemt. Dat betekend namelijk dat het een logische oplossing is voor hun probleem!

Gek eigenlijk, dat goeie idee voor een nieuw product kan iemand anders ook gewoon bedenken… Precies wat je wilt bereiken, want anders is jouw oplossing waarschijnlijk veel te ver gezocht!

Alle stappen doorlopen? Dan heb je een super goede fundering gelegd voor jouw nieuwe product. Je bent er nog niet, maar je bent wel stappen dichterbij. Kunnen wij je verder helpen met de ontwikkeling van je nieuwe product?

Begin met marktvalidatie en verhoog je kans op slagen!

1 gedachte over “Nieuw Product Bedenken”

  1. Pingback: Een gat in de markt | Voorkom toevalstreffers | Marktvalidatie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *